Dag 23: De laatste vakantiedag…

Om half 7 ’s ochtend gaat de wekker. We stappen uit bed en maken ons klaar voor de laatste dag in Zuid-Afrika. Onze eerst vlucht vanuit Kaapstad naar Johannesburg is pas om 16:45 uur. Het betekent dat we de ochtend nog voor onszelf hebben. Bij het tourist info hebben we wat informatie gevraagd over het ‘Cape Point’. We wilden hier graag gaan kijken, maar het moet qua tijd natuurlijk allemaal wel haalbaar zijn.

Eerst ontbijten we nog in het hotel en checken we uit. Daarna gaan we rijden richting het zuidelijkste puntje van Afrika. Het is erg rustig op de weg. Wel is het een regenachtige dag. Maar ja het is toch de laatste dag. Als we na anderhalf uur aankomen bij de ingang van het park betalen we de entree en rijden we direct naar het cape point. De rest van het park laten we voor wat het is. Bij het cape point kun je tegen betaling omhoog met een treintjes lift. We besluiten dat maar te doen, omdat het inmiddels echt regent. Boven hebben we een geweldig uitzicht over de oceaan. We maken enkele foto’s. Dan gaan we weer naar beneden met de treintjes lift.

We drinken een cappuccino en stappen weer de auto in. We hebben nog tijd om naar het ‘Cape of Good Hope te gaan’. Onderweg zien we langs de zee nog een vijftal struisvogels lopen. Daar willen we natuurlijk wel een foto van hebben. Dat is namelijk weer wat anders dan in een struisvogelfarm of achter een hek.

We merken dat het al drukker wordt in het park want er stoppen steeds meer auto’s. We rijden door naar ‘Cape of Good Hope’ ook hier maken we enkele foto’s. Dan rijden we het park weer uit. Tijd om naar Nederland te gaan. In de 16e eeuw deden ze er drie maanden over om van dit punt naar Nederland te reizen. Wij doen er 24 uur over..

We gaan naar het vliegveld in Kaapstad. Al rond één uur zijn we er ondanks dat we een keer op de 5 baans snelweg verkeerd zijn gereden. We leveren de auto weer in bij Budget Cars en een Afrikaan helpt ons met de bagage. Hij duwt de kar met koffers. Frank wil graag zijn schoenen achterlaten. Hij vraag aan de man waar hij ze kan laten en de man wil ze graag hebben. De broer van zijn vrouw kan ze erg goed gebruiken en het is ook nog eens dezelfde maat. Ook met een rol toilet papier maken we deze man nog blij. Uiteindelijk binnen in de luchthaven geven we de man een fooi van 10 rand. Hij zegt dat het zijn Lucky day is!

Na de lunch checken we in. En dan is het echt voorbij. We gaan beginnen aan een lange terug vlucht. Morgen vroeg (7 augustus) zullen we landen om 10:30 in Amsterdam als alles goed is. We kijken terug op een super geweldige reis. We hebben zoveel gezien en zoveel meegemaakt, het is onvergetelijk!

2 reacties op “Dag 23: De laatste vakantiedag…

1. Zo… dat was het dan. Een heel dagboek van 23 dagen/verhalen. Erg mooie foto’s en leuke verslagen. Het zal inderdaad een hele belevenis zijn geweest die jullie niet meer zullen vergeten. We zijn benieuwd naar de uitgebreide verhalen en alle foto’s, tot snel!