Dag 14: Van de oost naar de west kaap

Om half negen zaten we aan het ontbijt. Yoghurt met muesli, scones en een gekookt eitje. Tijdens het ontbijt bekijken we de route die we gaan rijden en markeren enkele interessante stops. De koffers hebben we al gepakt en achter in de auto gezet. In de lounge werken we nog gauw het weblog bij. Dan checken we uit en om half tien stappen we in de auto om richting Knysna te rijden. De rit gaat over de “Garden route”.

We rijden via Addo terug richting Port Elisabeth. Aan de linker en rechterkant zien we een township. Het zijn “krotten” die met stukken hout en golfplaten in elkaar geknutseld zijn. Op zich wel interessant. We rijden door richting Knysna en de eerste stop is bij de Paul Sauer brug. Daar tanken we de wagen vol en kopen een broodje en croissant. Bij het viewpoint eten we het croissantje op. Het is een mooie grote brug, we lopen er een keer overheen en onderdoor.

Daarna rijden we enkele kilometers door en stoppen bij “Big Tree”. Dit is een gigantische boom van ruim 36 meter hoog en een omtrek van 8, 5 meter. Deze boom is in 1190 begonnen met groeien, aldus het informatie bordje. Daar eten we de rest van de lunch.

Enkele kilometers verder stoppen we bij het Tsitsikamma National Park. Daar lopen we een hike naar de hangbrug over de storms River. Hij is 77 meter lang en hangt 7 meter boven de rivier. De rivier loopt uit in de zee. Onder ons zien we het kolkende water van de zee.

Om half vier rijden we weer verder. We moeten nog 100 km rijden en willen voor vijf uur inchecken. Rond de klok van kwart voor vijf zijn we op plaats van bestemming: Bamboo guesthouse. Het nodige papierwerk wordt ingevuld en we krijgen een korte rondleiding. Het is niet mogelijk om hier te dineren. De dame van de receptie verwijst ons door naar het Waterfront waar enkele restaurantjes zitten. Uiteindelijk belanden we bij Café Mario. Dit is een Italiaans restaurant waar we een lekker pasta hebben gegeten.

Na het diner keren we terug naar ons verblijf. Daar drinken we een biertje en wijntje in de bar en praten met de mensen van het guesthouse. In onze map lezen we over een excursie naar een Township. We informeren hier over bij deze mensen en dit blijkt mogelijk. Morgen om tien uur gaan we met een gids een township bekijken. We zijn benieuwd hoe het leven in zo’n wijk is…